» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Statuty » Statut III Liceum Ogólnokształcącego

Statut



 

 

 

 

STATUT

 

 

III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO

 

 

w Tarnowskich Górach

ul. Opolska 26

 

 

 

 

 

 

 

Stan prawny na dzień 23 października 2007 roku

 

I.    PODSTAWY PRAWNE

 

§ 1.

1.   Funkcjonowanie szkoły opiera się w szczególności na następujących aktach prawnych:

1.      ustawie z dnia 7 września 1991 r o systemie oświaty (tj. Dz.U. nr 67 z 1996 r. poz. 329 z późn. zm.),

2.      ustawie z dnia 8 stycznia 1999 r. - Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego (Dz.U. nr 12 z 1999 r. poz 96 z póź. zm.),

3.      ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. nr 142 z 2001 r. poz 1592),

4.      ustawie z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 15 z 2003 r. poz. 148 z późn. zm.)

 

II. GÓLNE INFORMACJE O SZKOLE

 

§ 2.

Szkoła  nosi nazwę III Liceum Ogólnokształcącego i wchodzi w skład Zespołu Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących im. Marii Skłodowskiej - Curie w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 26.

 

§ 3.

1.   Szkoła jest publiczną szkołą ponadgimnazjalną o trzyletnim cyklu kształcenia. Nauka  w szkole odbywa się w systemie dziennym

2.   Organem prowadzącym szkołę jest Rada Powiatu w Tarnowskich Górach.

3.   Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kurator Oświaty w Katowicach.

4.   Szkoła jest prowadzona w formie stacjonarnej.

5.   Szkoła używa pieczęci:

Zespół Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących

im. Marii Skłodowskiej - Curie

III Liceum Ogólnokształcące

42-600 Tarnowskie Góry

ul. Opolska 26

6.   Obsługę  finansowo ekonomiczną prowadzi i za nią odpowiada Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach.

7.   Zajęcia lekcyjne odbywają się w siedzibie szkoły z wyjątkiem przypadków wynikających z planów nauczania oraz programów nauczania poszczególnych przedmiotów.

III.CELE I ZADANIA SZKOŁY

 

§ 4.

Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty  oraz w przepisach wydanych na jej podstawie.

W szczególności:

1.      W zakresie funkcji kształcącej

a)        Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły.

b)       Umożliwia zdobycie wykształcenia niezbędnego do zdania egzaminu maturalnego i kontynuację dalszej nauki.

c)       Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do zdania egzaminu       potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

d)       Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji tych celów.

e)       Sprawuje opiekę nad uczniami, stosownie do ich potrzeb oraz możliwości personalnych, materialnych i finansowych szkoły.

f)        Umożliwia w oparciu o odpowiednie przepisy działalność innowacyjną i eksperymentalną.

2.      W zakresie funkcji wychowawczej

a)      Umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej oraz wychowanie w duchu tolerancji.

b)     Udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej w formie doradztwa realizowanego przez nauczycieli, wychowawców, szkolną służbę zdrowia oraz organizowanie spotkań z pracownikami poradni pedagogiczno-psychologicznej i lekarzami specjalistami.

c)     Sprawuje opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi uczęszczającymi do szkoły poprzez pomoc zorganizowaną przez wychowawców i samorządy klasowe w celu rozwiązania tychże problemów.

3.      W zakresie funkcji opiekuńczej:

a)     Wykonuje zadania opiekuńcze z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny, a w szczególności:

-         sprawuje opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych;

-         sprawuje opiekę nad uczniami podczas zajęć poza terenem szkoły, a także w czasie wycieczek organizowanych przez szkołę;

b)    sprawuje indywidualną opiekę nad niektórymi uczniami, a zwłaszcza:

-         uczniami rozpoczynającymi naukę w szkole;

-         uczniami z zaburzeniami rozwoju, uszkodzeniami narządów ruchu, słuchu i wzroku;

-         uczniami, którym z powodu warunków rodzinnych lub losowych potrzebne są szczególne formy opieki, w tym stała bądź doraźna pomoc materialna.

4.      Szkoła realizuje  programy wychowawcze i profilaktyki przyjęte przez Radę Pedagogiczną i zaakceptowane przez Radę Rodziców. Programy te nie mogą być sprzeczne z treścią aktów prawnych wymienionych w § 1.

 

§ 5.

Szkoła realizuje swe cele poprzez:

1)     sposoby określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. O systemie oświaty;

2)     pracę nauczycieli wychowawców – opiekunów klas;

3)     działalność członków zespołu kierowniczego szkoły;

4)     działalność pozostałych członków Rady Pedagogicznej;

5)     uczestnictwo uczniów w imprezach określonych w corocznym planie pracy szkoły, organizowanych przez szkoły poza systemem klasowo-lekcyjnym.

 

§ 6.

Zadania opiekuńcze szkoły uwarunkowane są przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy zawartymi w Rozporządzeniu MENiS z 31.12.2002 r.  (Dz U nr 6 poz. 69 z 2003 r. z późniejszymi zmianami).

Ponadto:

1)     Za całość spraw związanych z realizacją zadań opiekuńczych odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.

2)     Opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole na zajęciach obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych sprawuje nauczyciel prowadzący te zajęcia (wyznaczony na podstawie arkusza organizacyjnego, księgi zastępstw i polecenia ustnego dyrekcji szkoły).

3)     Opiekę nad młodzieżą przebywającą w czasie zajęć lekcyjnych poza szkołą, sprawuje wyznaczony przez dyrekcję szkoły nauczyciel, wyznaczony nauczyciel powinien potwierdzić  powyższy fakt.

4)     Opiekę nad młodzieżą w trakcie wycieczek organizowanych przez szkołę sprawują: kierownik wycieczki i nauczyciele opiekunowie (na podstawie własnej deklaracji zawartej w karcie zgłoszenia wycieczki).

5)     Obowiązki kierownika wycieczki są następujące: zapewnienie bezpieczeństwa uczestników wycieczki oraz prawidłowa realizacja planu wycieczki. Kierownik i opiekunowie wycieczki dbają o przestrzeganie zasad współżycia w grupie, o kulturalne zachowanie i przestrzeganie dyscypliny przez uczestników wycieczki.

6)     Zgody na wyjazd udziela dyrektor lub zastępca dyrektora szkoły.

7)     Dyrektor szkoły wyznacza nauczycieli lub ich zastępców pełniących dyżury w szkole określając jednocześnie czas i miejsce pełnienia dyżuru.

8)     Dyrektor szkoły wyznacza dyżury członków kadry kierowniczej na czas jego nieobecności w szkole.

9)     Opiekę nad uczniami wymagającymi indywidualnej pomocy sprawuje zastępca dyrektora szkoły i wychowawca odpowiedniej klasy.

10) Szkoła sprawuje szczególną opiekę nad uczniem niepełnosprawnym, o ile stan jego zdrowia umożliwia kontynuację nauki w szkole. Formę opieki ustala, w porozumieniu z rodzicami dziecka, lekarzem opiekującym się dzieckiem i w oparciu o odrębne przepisy, dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.

 

 

 

§ 7.

1.      Dyrektor szkoły powołuje i odwołuje nauczyciela, który opiekuje się w sposób szczególny jednym oddziałem szkolnym. Nauczyciel ten dalej zwany jest wychowawcą.

2.      Na wniosek uczniów i rodziców dyrektor szkoły może zmienić wychowawcę danego oddziału.

3.      Od decyzji dyrektora uczniowie i rodzice, a także nauczyciele wychowawcy mogą się odwołać do Rady Pedagogicznej szkoły.

4.      Uchwała Rady Pedagogicznej w tej sprawie jest ostateczna.

5.      Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności pożądane jest, by wychowawca prowadził swój oddział przez cały tok  nauczania. W uzasadnionych przypadkach spowodowanych sytuacją kadrową szkoły, zmiana wychowawcy może nastąpić w toku nauki szkolnej.

 

 

IV.ORGANY  SZKOŁY

 

§ 8.

1.   Organami szkoły są:

1)  dyrektor szkoły,

2)  Rada Pedagogiczna,

3)  Samorząd Uczniowski,

4)  Rada Rodziców,

5)  Szkolna komisja ds. pomocy materialnej.

 

§ 9.

1.      Dyrektorem szkoły w rozumieniu przepisów prawa oświatowego jest dyrektor Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

2.      Zakres kompetencji, prawa i obowiązki dyrektora szkoły określa Statut Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

§ 10.

1.      Rada Pedagogiczna Szkoły działa w ramach Rady Pedagogicznej Zespołu.

2.      Zakres uprawnień i kompetencji Rady Pedagogicznej określa Statut Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

§ 11.

1.        Reprezentacją uczniów szkoły jest Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

2.        Zakres uprawnień i obowiązków Samorządu określa Statut Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

§ 12.

1.      Reprezentacją rodziców uczniów szkoły jest Rada Rodziców Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

2.      Zakres obowiązków i uprawnień Rady Rodziców określa Statut Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

 

V. ORGANIZACJA SZKOŁY

 

§ 13.

Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział.

 

§ 14.

1.   Zajęcia w ramach kształcenia ogólnego, stanowiące realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla liceum ogólnokształcącego, obowiązkowe dla wszystkich uczniów są organizowane w oddziałach. Nauczanie języków obcych uwzględnia umiejętności językowe uczniów i może być organizowane w zespołach międzyoddziałowych.

2.   Szkoła powinna zapewnić uczniom kontynuację nauki co najmniej jednego języka obcego prowadzonego w gimnazjum.

 

§ 15.

Zajęcia realizowane w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły mogą być organizowane w zespołach, których liczebność uzgodniona jest z organem prowadzącym.

 

§ 16.

1.      Do realizacji celów statutowych szkoła posiada bazę określoną w statucie Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

§ 17.

1.   Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny szkoły opracowany przez dyrektora - do dnia 30 kwietnia każdego roku, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania. Arkusz organizacyjny zatwierdza organ prowadzący  do dnia 30 maja danego roku.

2.   Arkusz organizacyjny III Liceum Ogólnokształcącego jest częścią arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących. W arkuszu organizacji liceum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3.   Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego dyrektor, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.

 

 

§ 18.

1.      Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym.

2.      Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

3.      W trakcie trwania zajęć lekcyjnych wyznacza się jedną dłuższą przerwę przeznaczoną na posiłek.

 

§ 19.

1.      Oddział można dzielić na grupy na zajęciach, dla których z treści programu nauczania wynika konieczność:

1)     prowadzenia przez uczniów ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotów:

a)      języki obce;

b)     biologia z higieną i ochroną środowiska, ochrona i kształtowanie środowiska;

c)     fizyka, fizyka z astronomią;

d)     chemia;

e)     technika.

2.      Podziału na grupy nie powinno się stosować w oddziałach liczących mniej niż 30 uczniów, a na zajęciach z języków obcych – 26 uczniów, przy czym ilość zajęć prowadzonych w grupach nie powinna przekraczać 50% wymiaru godzin lekcyjnych przeznaczonych na realizację danego przedmiotu oprócz języków obcych, z których zajęcia w grupach mogą być prowadzone w szerszym zakresie.

3.      Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone są  w grupach liczących nie mniej niż 15 i nie więcej niż 30 uczniów  oddzielnie z chłopcami i dziewczętami. W przypadku małej liczby dziewcząt lub chłopców należy tworzyć grupy międzyklasowe lub międzyoddziałowe.

4.      Zajęcia z technologii informacyjnej prowadzi się w grupach umożliwiających efektywną realizację programu nauczania (12 – 15 uczniów).

5.      Niektóre zajęcia obowiązkowe (nauczanie języków obcych, wychowanie fizyczne) koła zainteresowań, zajęcia nadobowiązkowe mogą być prowadzone:

a)      w grupach międzyoddziałowych,

b)     w formie wycieczek i wyjazdów.

Czas trwania tych zajęć, októrych mowa w pkt 5., ustala się zgodnie z § 18. pkt 2. i 3.

 

§ 20.

1.       Liczba uczestników kół i zainteresowań  oraz innych zajęć, innych zajęć nadobowiązkowych,  finansowanych z budżetu szkoły, nie może być niższa niż 15 uczniów. Liczba uczestników zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej nie powinna przekraczać 12 osób.

2.       Na zajęciach fakultatywnych organizowanych w grupach: międzyklasowych, międzyoddziałowych i międzyszkolnych liczba uczniów nie może być niższa niż 15 uczniów.

 

§ 21.

Szkoła może przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych, kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne (nauczycielskie) na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem szkoły lub – za jego zgodą – poszczególnymi nauczycielami, a zakładem kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą.

 

 

VI.NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY

 

§ 22.

1.   Szkoła zatrudnia nauczycieli, pracowników administracyjnych i pracowników obsługi.

2.   Zasady zatrudniania w szkole nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.

3.   Obowiązki i zadania nauczycieli oraz innych pracowników określa zakres czynności ustalony przez dyrektora szkoły.

 

§ 23.

1.   Przewiduje się możliwość tworzenia stanowiska wicedyrektora jeżeli liceum liczy co najmniej 12 oddziałów.

2.   Dyrektor szkoły, za zgodą organu prowadzącego, może tworzyć dodatkowe stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

 

 § 24.

1.      Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.

2.      Nauczyciel odpowiedzialny jest za:

1)     życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów;

2)     prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego;

3)     powierzony mu sprzęt i pomoce dydaktyczne;

4)     wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów;

5)     bezstronne i obiektywne traktowanie uczniów;

6)     udzielanie pomocy uczniom w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych;

7)     doskonalenie własnego warsztatu pracy.

 

§ 25.

Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalenie dla danego oddziału zestawu programów nauczania z zakresu kształcenia ogólnego.

 

§ 26.

1.      Dyrektor szkoły może tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne zespoły problemowo-zadaniowe. Pracą zespołu kieruje przewodniczący powołany przed dyrektora szkoły na wniosek zespołu.

2.      Cele i zadania zespołu przedmiotowego obejmują:

1)     zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgadniania sposobów realizacji programów nauczania, korelowanie treści nauczania przedmiotów pokrewnych, a także uzgadnianie decyzji w sprawie wyboru programu nauczania,

2)     wspólne opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobu badania wyników nauczania,

3)     organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,

4)     współdziałanie w organizowaniu pracowni i laboratoriów przedmiotowych, warsztatów szkolnych, a także w uzupełnianiu ich wyposażenia,

5)     wspólne opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych programów nauczania,

3. Zespoły, o których mowa w pkt. 1., mogą pracować wspólnie z analogicznymi zespołami utworzonymi w pozostałych szkołach wchodzących w skład Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

 § 27.

1.      Zadaniem wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności:

1)     tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie;

2)     inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów;

3)     podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów, pomiędzy uczniami oraz innymi członkami społeczności szkolnej;

4)     realizowanie zadań wynikających z planu pracy szkoły.

2.      Wychowawca, w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1:

1)     Otacza indywidualną opieką każdego wychowanka.

2)     Planuje i organizuje wspólnie z uczniami i ich rodzicami:

-         różne formy życia zespołowego,

-         ustala treści i formy zajęć tematycznych na godzinach do dyspozycji wychowawcy.

3)     Współdziała z nauczycielami uczącymi w jego klasie  uzgadniając z nimi i koordynując ich działania wychowawcze wobec ogółu uczniów, a także wobec tych, którzy potrzebują indywidualnej opieki (dotyczy to zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych, jak i uczniów z różnymi trudnościami i niepowodzeniami).

4)     Utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów w celu:

-         poznania i ustalania potrzeb opiekuńczo-wychowawczych młodzieży;

-         współdziałania z rodzicami tzn. okazywania im pomocy  w ich działaniach wychowawczych;

-         włączania ich w sprawy życia klasy i szkoły.

5)     Współpracuje z zastępcą dyrektora szkoły i innymi specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudności (także zdrowotnych) oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów. Organizację i formy udzielania tej pomocy na terenie szkoły określają przepisy w sprawie zasad udzielania uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej.

6)     Podejmuje decyzję o usprawiedliwieniu nieobecności ucznia na podstawie pisemnego oświadczenia rodziców zawierającego powód nieobecności bądź zaświadczenia lekarskiego. W przypadku nieobecności uczniów pełnoletnich ich oświadczenie musi być konsultowane z rodzicami ucznia. Zaświadczenie lub oświadczenie nie ogranicza wychowawcy w swobodzie podejmowania decyzji.

3.      Wychowawca umożliwia rodzicom swoich wychowanków kontakt ze sobą minimum dwa razy w semestrze na zorganizowanych spotkaniach.

4.      Wychowawca ma prawo korzystać w swojej pracy z pomocy innych właściwych placówek i instytucji oświatowych i naukowych.

 

 

VII. UCZNIOWIE SZKOŁY

 

§ 28.

Do szkoły uczęszcza w zasadzie młodzież w wieku od 16 do 19 lat. Ale w szczególnych przypadkach górna granica wieku może być podwyższona na podstawie decyzji dyrektora.

 

§ 29.

1.   O przyjęcie do pierwszej klasy liceum ubiegać się mogą absolwenci gimnazjum, którzy w wyznaczonym terminie złożą wymaganą dokumentację:

- podanie,

- świadectwo ukończenia gimnazjum,

- zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego,

- świadectwo zdrowia,

- 2 fotografie,

Dodatkowo:

- inne dokumenty potwierdzające osiągnięcia,

- opinie lub orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej.

 

§ 30.

O przyjęciu do klas pierwszych szkoły decyduje wynik postępowania szkolnej komisji rekrutacyjnej. Ze swoich prac szkolna komisja rekrutacyjna sporządza protokół zatwierdzany przez dyrektora szkoły.

Szkolna komisja rekrutacyjna działa w oparciu o przepisy wykonawcze do art. 22 ust. 1 pkt 1. ustawy O systemie oświaty i na podstawie Regulaminu Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej. Przewodniczącego i członków szkolnej komisji rekrutacyjnej powołuje dyrektor szkoły.

Kryteria przyjęć do klasy pierwszej szkoły:

Kandydat do szkoły uzyskuje maksymalnie 100 punktów za postępowanie rekrutacyjne i maksymalnie 100 punktów za wynik egzaminu gimnazjalnego.

O przyjęciu do szkoły decyduje suma zdobytych punktów w stosunku do liczby miejsc.

 Punkty za postępowanie rekrutacyjne:

Zagadnienie

Punktacja szczegółowa

Punktacja maksymalna

Język polski

dopuszczający – 3 punkty

16 punktów

dostateczny – 6 punkty

dobry – 10 punktów

bardzo dobry – 13 punktów

celujący – 16 punktów

Pierwsze wybrane zajęcie edukacyjne: język obcy

dopuszczający – 3 punkty

16 punktów

dostateczny – 6 punkty

dobry – 10 punktów

bardzo dobry – 13 punktów

celujący – 16 punktów

Drugie wybrane zajęcie edukacyjne: (*)

dopuszczający – 3 punkty

16 punktów

dostateczny – 6 punkty

dobry – 10 punktów

bardzo dobry – 13 punktów

celujący – 16 punktów

Trzecie wybrane zajęcie edukacyjne: (*)

dopuszczający – 3 punkty

16 punktów

dostateczny – 6 punkty

dobry – 10 punktów

bardzo dobry – 13 punktów

celujący – 16 punktów

Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem

8 punktów

Udział w finale wojewódzkim konkursu przedmiotowego organizowanego przez Śląskiego Kuratora  Oświaty (można brać pod uwagę dwa konkursy)

10 punktów za konkurs

Osiągnięcia sportowe, artystyczne lub inne co najmniej na szczeblu powiatowym (można brać pod uwagę dwa osiągnięcia)

4 punkty za osiągnięcie

 

(*)zajęcia edukacyjne wybrane z pośród: matematyka, fizyka, chemia, biologia, historia, informatyka, język obcy

 

W przypadku równej ilości zdobytych punktów, o których mowa w pkt. 3,  o przyjęciu decydują wynik postępowania rekrutacyjnego, wynik egzaminu

w podanej kolejności.

Kandydaci, którzy ukończyli gimnazjum dla dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą przyjmowani są na podstawie świadectwa wydanego przez szkołę.

Laureaci  konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których  program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy  programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów.

Gdy w pierwotnym terminie zadania naborowe nie zostaną wykonane dodatkowy nabór odbywa się wg  powyższych zasad z uwzględnieniem liczby wolnych  miejsc.

W przypadku większej liczby miejsc niż ilość kandydatów szkoła może odstąpić od procedury kwalifikacyjnej.

Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

1)     sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych;

2)     kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;

3)     kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadający opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia kandydata;

4)     dzieci nauczycieli (w trybie art. 59 KN).

Informacje o kryteriach przyjęć podaje się kandydatom w formie ogłoszenia na szkolnej tablicy ogłoszeń.

Dyrektor zasięga opinii kandydatów przyjętych do klas pierwszych, co do zestawu przedmiotów realizowanych na poziomie rozszerzonym.

Szkolna komisja rekrutacyjna jest wspólna dla kandydatów do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych wchodzących w skład Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących.

 

§ 31.

1.      Uczeń ma prawo do:

1)     właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;

2)     opieki wychowawczej i warunków w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemowy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania swojej godności;

3)     korzystania z pomocy stypendialnej bądź doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami;

4)     życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;

5)     swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także tolerancji światopoglądowej i religijnej jeśli nie narusza tym dobra innych osób;

6)     rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;

7)     korzystania, za zgodą dyrekcji, z urządzeń szkolnych poza godzinami lekcyjnymi pod opieką nauczyciela;

8)     korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego;

9)     wykorzystania w pełni czasu na wypoczynek (przerwy międzylekcyjne, ferie);

10) przeniesienia do innej szkoły;

11)wniesienia skargi do wychowawcy klasy, dyrektora szkoły, organu nadzorującego szkołę, w przypadku naruszenia praw ucznia.

2.      Uczeń ma obowiązek:

1)     zdobywania wiedzy i rozwijania swoich umiejętności zgodnie z programem nauczania,

2)     regularnego uczęszczania do szkoły,

3)     usprawiedliwić każdą nieobecność na zasadach określonych w § 27 w terminie do 7 dni od dnia, w którym ponownie zaczął uczestniczyć w zajęciach szkolnych,

4)     zgłosić się do wychowawcy lub dyrektora szkoły celem uzyskania zgody na opuszczenie szkoły przed końcem zajęć w danym dniu, opuszczenie zajęć bez wymaganej zgody uznaje się za nieobecność nieusprawiedliwioną,

5)     brania udziału w życiu szkoły,

6)     przestrzegania przepisów BHP,

7)     przestrzegania regulaminu obowiązującego w poszczególnych pracowniach i bibliotece szkolnej i innych wewnątrzszkolnych regulaminów,

8)     dbania o mienie szkoły,

9)     respektowania zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

3.      Uczniowie mają obowiązek aktywnie i systematycznie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły.

W tym celu powinni korzystać z

1)     artykułów biurowych, papierniczych i szkolnych (papier  do drukarki, druki papieru A4, zeszyty, notesy, kredki, pisaki, mazaki, toner do drukarki, tusz do drukarki, płyty CD, płyty CDR, płyty DVD, opakowania płyt i dyskietek, dyskietki, kalkulator, cyrkiel, linijki, długopisy, gumki do gumowania, obwoluty, grzbiety do bindowania, kalki, teczki na dokumenty, piórnik, nożyczki, korektor, zszywacz, dziurkacz, itp.,);

2)     książek i czasopism (podręczniki, lektury, słowniki, atlasy, encyklopedie, repetytoria, gazety i czasopisma tematyczne ściśle związane z nauką zawodu w szkole,);

3)     strojów sportowych (spodnie sportowe (dresowe), spodenki, szorty, getry, legginsy, bluza sportowa, koszulka sportowa, dres sportowy, skarpety, obuwie sportowe (adidasy, halówki, tenisówki, buty piłkarskie) oraz torba sportowa lub plecak sportowy,) i galowych (garsonka damska, garnitur, koszula męska, bluzka damska, spódnica damska, sukienka, spodnie męskie i damskie, marynarka, obuwie damskie i męskie do stroju galowego, skarpety, krawat,);

4)     toreb szkolnych, tornistrów lub plecaków;

5)     odpowiedniego ubrania i obuwia niezbędnego na zajęciach praktycznych i laboratoryjnych (np. fartuch, rękawice ochronne, okulary ochronne);

6)     usług kserograficznych.

Uczniowie powinni ponosić wszelkie wydatki niezbędne ze względu na naukę zawodu.

Szkoła umożliwia uczniowi ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wydatków.

 

 

 

 

 

NAGRODY   I   KARY

 

§ 32.

1.      Społeczność szkolna nagradza ucznia za:

a)      rzetelną naukę i pracę społeczną,

b)     wzorową postawę,

c)     wybitne osiągnięcia w nauce i sporcie,

d)     dzielność i odwagę.

2.      Uczniowie mogą być nagradzani:

a)      pochwałą dyrektora szkoły w obecności zespołu klasowego,

b)     pochwałą dyrektora szkoły w obecności uczniów całej szkoły,

c)     nagrodą rzeczową.

3.      Z wnioskiem o nagrodę mogą wystąpić:  każdy nauczyciel, Samorząd Uczniowski, organizacje młodzieżowe działające na terenie Szkoły.

4.      Nagrody rzeczowe przyznaje Rada Pedagogiczna na wniosek Samorządu Uczniowskiego, wychowawcy klasy lub innego nauczyciela czy pracownika szkoły.

5.      Rodzaj nagród rzeczowych uzgadnia się z Prezydium Rady Rodziców.

6.      Nagrody rzeczowe wręczane są uczniom na uroczystościach szkolnych.

7.      Uczniowie szkoły mogą być nagradzani przez władze oświatowe oraz instytucje i organizacje pozaszkolne.

8.      Społeczność szkolna karze ucznia za:

a)      nieprzestrzeganie postanowień, przepisów i regulaminów szkolnych,

b)     zachowanie nie licujące z godnością ucznia szkoły.

9.      Uczniowie karani są:

a)      obniżeniem oceny ze sprawowania wg odrębnego regulaminu,

b)     upomnieniem lub naganą dyrektora szkoły w obecności zespołu klasowego,

c)     upomnieniem lub naganą dyrektora szkoły w obecności całej społeczności szkolnej,

d)     zawieszeniem prawa do reprezentowania szkoły na zewnątrz,

e)     przeniesieniem do innej szkoły,

f)      skreśleniem z listy uczniów.

10. Dyrektor ma prawo skreślić z listy uczniów za:

a)      lekceważenie obowiązków szkolnych,

b)     nieusprawiedliwione nieobecności (minimum 2 x liczba godzin tygodniowo w semestrze),

c)     handel narkotykami,

d)     picie alkoholu na terenie szkoły i podczas imprez szkolnych,

e)     palenie papierosów na terenie szkoły i podczas imprez szkolnych,

f)      kradzieże,

g)     stosowanie przemocy wobec innych,

h)     chuligaństwo i wandalizm.

11. Wykonanie kary (z wyjątkiem obniżenia oceny ze sprawowania) może zostać zawieszone na czas próby (nie dłuższy niż jeden semestr) jeżeli uczeń uzyska poręczenie samorządu klasowego, szkolnego lub wychowawcy klasy.

12. Kara dotycząca skreślenia z listy uczniów musi być zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną szkoły.

13. Uczeń ma prawo odwołania się od wymierzonej mu kary:

a)      do Rady Pedagogicznej, jeśli była wymierzona przez dyrektora szkoły,

b)     w szczególnych przypadkach do  Kuratorium Oświaty.

14. Wszelkie zaistniałe sprawy wewnątrzklasowe powinny być rozstrzygane wewnątrz zespołu klasowego.

15. Spory pomiędzy zespołami różnych klas powinny być rozstrzygane na zebraniach Samorządu Uczniowskiego, a w szczególnych przypadkach na zebraniach Rady Pedagogicznej.

16. Przed podjęciem decyzji o ukaraniu ucznia uczeń powinien być poinformowany o przysługujących mu prawach.

 

§ 33.

Szkoła ma obowiązek informowania rodziców ucznia o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary.

 

 

VIII.POMOC MATERIALNIA DLA UCZNIÓW

 

§ 34.

1.      Formami pomocy materialnej świadczonej z budżetu szkoły są:

a)      stypendium socjalne,

b)     stypendium za wyniki w nauce,

c)     refundacja opłat ponoszonych w stołówce prowadzonej przez inny podmiot,

d)     zasiłek losowy,

e)     stypendium Prezesa Rady Ministrów

f)      stypendium Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

2.      Uczniowi może być przyznane więcej niż jedno świadczenie.

 

§ 35.

1.      Uczeń w zależności od sytuacji materialnej może otrzymać stypendium w pełnej lub częściowej wysokości.

2.      Stypendium socjalne w częściowej wysokości stanowi od 30% - 80% stypendium w pełnej wysokości.

3.      Stypendium socjalne w pełnej wysokości stanowi dwukrotność zasiłku rodzinnego.

4.      Stypendium przyznaje się na rok szkolny i jest wypłacane co miesiąc z góry.

 

§ 36.

1.      Stypendium za wyniki w nauce stanowi dwukrotność zasiłku i jest wypłacane jednorazowo po semestrze, za który zostało przyznane.

 

§ 37.

1.      Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznaje się jednemu uczniowi szkoły.

2.      Kandydatów do stypendium typuje Samorząd Uczniowski.

3.      Wnioski o przyznanie stypendium wraz z uzasadnieniem zatwierdza Rada Pedagogiczna.

4.      Zatwierdzone wnioski dyrektor szkoły przedkłada Kuratorowi Oświaty.

 

§ 38.

1.      Stypendium Ministra Edukacji Narodowej i Sportu dla wybitnie uzdolnionych uczniów może być przyznane w szczególności:

-         laureatowi Międzynarodowej lub Krajowej olimpiady przedmiotowej lub turnieju,

-         laureatowi konkursu na pracę naukową,

-         uczniowi uzyskującemu celujące lub bardzo dobre wyniki w nauce wg indywidualnego programu lub toku nauki.

2.      Kandydat do stypendium powinien mieć roczne oceny klasyfikacyjne nie niższe niż dobre.

3.      Wniosek o przyznaniu stypendium składa Kuratorowi Oświaty Rada Pedagogiczna na podstawie uchwały podjętej po zakończeniu klasyfikacji rocznej.

 

§ 39.

1.      Refundacja opłat za wyżywienie w stołówce prowadzonej przez inny podmiot odbywa się na podstawie umowy zawartej z dyrektorem szkoły i równa jest wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie.

 

§ 40.

1.      Zasiłek losowy przyznaje się uczniowi, który przejściowo znalazł się w trudnej sytuacji materialnej.

2.      Zasiłek losowy może być przyznany w formie pieniężnej bądź materialnej.

3.      Zasiłek losowy nie może być większy niż pięciokrotność zasiłku rodzinnego.

 

§ 41.

1.      Świadczenie wymienione w § 34 pkt 1 a-d przyznaje Szkolna komisja ds. pomocy materialnej na wniosek ucznia, rodziców lub nauczyciela zatrudnionego w szkole.

2.      Komisję powołuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej.

3.      Z prac komisji sporządza się protokół.

4.      Uchwałę komisji zatwierdza dyrektor szkoły.

 

 

VIII.  ZASADY  WEWNĄTRZSZKOLNEGO  OCENIANIA

 

§ 42.

W szkole funkcjonuje Regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy opracowany na podstawie przepisów wykonawczych do ustawy o systemie oświaty.

 

§ 43.

OGÓLNE ZASADY OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA I PROMOWANIA.  SKALA  OCEN

 

Sporządzono na podstawie przepisów wykonawczych do ustawy o systemie oświaty.

 

R O Z D Z I A Ł   I

 

Przedmiot regulaminu

1.1.           Regulamin niniejszy dotyczy zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów szkoły ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych objętych planem nauczania w danym kierunku kształcenia.

1.2.           Zasady oceniania z religii regulują odrębne przepisy.

 

Ocenianie. Cel. Zakres. Skala ocen

2. Ocenianiu podlegają:

1) osiągnięcia edukacyjne ucznia,

2) zachowanie ucznia.

3.1.           Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.

3.2.           Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na: rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz na formułowaniu oceny.

3.3.           Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.

3.4.           Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:

a)      poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie,

b)     pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,

c)     motywowanie ucznia do dalszej pracy,

d)     dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach, zachowaniu i specjalnych uzdolnieniach ucznia,

e)     umożliwienie nauczycielom doskonalenie organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

3.5.   Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

a)      formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,

b)     ocenianie bieżące pracy ucznia,

c)     klasyfikację śródroczną po I semestrze nauki z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,

d)     śródroczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania,

e)     klasyfikację roczną po II semestrze nauki,

f)      roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania,

g)     przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych,

h)     przeprowadzenie sprawdzianu wiadomości i umiejętności,

i)       przeprowadzenie egzaminów poprawkowych,

j)       ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,

k)     ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.

3.6.     Ocenianie w pkt 3.5. punkt b  przeprowadza się wg skali:

 

1

1,5

2

2,5

3

3,5

4

4,5

5

5,5

6

ndst

+ndst

dop

+dop

dst

+dst

db

+db

bdb

+bdb

cel

 

            Oceną negatywną jest ocena: 1 (niedostateczny).

Dopuszcza się możliwość odnotowywania w dzienniku lekcyjnym:

a)      skrótu „np.” lub daty nieprzygotowania ucznia do zajęć,

b)     symboli oznaczających nieobecność ucznia na pracy pisemnej: „nb”,

    „ – „(myślnik), „0”(zero), „□”(kratka)

c)     symboli oznaczających ocenę aktywności ucznia na zajęciach: „+”(plus),

      „-„(minus).

3.7.      Ocenianie wymienione w podpunktach c, e, h, h, i punktut 3.5. przeprowadza się wg skali:

 

niedostateczny

ndst

1

dopuszczający

dop

2

dostateczny

dst

3

dobry

db

4

bardzo dobry

bdb

5

celujący

cel

6

 

Oceną negatywną jest ocena niedostateczna. Oceny powyższe w pełnym brzmieniu słownym do dokumentacji szkolnej wpisuje wychowawca.

 

Cel oceniania bieżącego

4. Ocenianie bieżące ma na celu:

a)     weryfikowanie efektów pracy ucznia i nauczyciela,

b)     stawianie bieżącej diagnozy edukacyjnej.

 

Ocena klasyfikacyjna

5.1.           Ocena klasyfikacyjna (śródroczna, roczna) ma na celu podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym.

5.2.           Ocena klasyfikacyjna nie jest średnią ocen bieżących.

5.3.           Oceny bieżące w różnym stopniu mogą wpływać na ocenę klasyfikacyjną.

5.4.           Ocenę klasyfikacyjną wystawia nauczyciel uczący danego przedmiotu najpóźniej na tydzień przed konferencją klasyfikacyjną.

5.5.           Ocena klasyfikacyjna śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania ucznia oraz ustalenie śródrocznych ocen z zajęć edukacyjnych i zachowania.

5.6.           Ocena klasyfikacyjna roczna niedostateczna może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.

5.7.           Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczniowi, który spełnił powyższe wymagania już po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej, ocena klasyfikacyjna, o której mowa, zostaje zmieniona z mocy prawa.

5.8.           Na miesiąc przed rocznym (śródrocznym) plenarnym posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej wychowawcy klas na podstawie wniosków nauczycieli informują uczniów i ich rodziców (opiekunów prawnych) o ocenach cząstkowych i o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej (rocznej, śródrocznej) z zajęć edukacyjnych i z zachowania uczniów.

5.9.           Informacja, o której mowa w pkt 5.8., jest przekazana w formie notatki na zebraniu rodziców danej klasy. W przypadku nieobecności na zebraniu rodzice zobowiązani są skontaktować się ze szkołą w innym terminie. O dodatkowym terminie informuje ucznia ustnie wychowawca klasy.

5.10.       Informacja, o której mowa w pkt 5.8., nie podaje oceny ostatecznej.

 

Informacja o wymaganiach edukacyjnych

6.1.             Nauczyciele na początku każdego roku informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:

a)        wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizacji programu nauczania i formach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem minimalnych (niezbędnych) wymagań do uzyskania śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych pozytywnych, o zasadach wystawiania śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej oraz o roli, jaką pełnią przy ich wystawianiu oceny cząstkowe oraz o skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania;

b)       sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

c)       warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.

6.2.                   Realizację dyrektywy zawartej w pkt 6.1. nauczyciele odnotowują w dzienniku lekcyjnym.

6.3.                   Rodzice uczniów na zebraniu - organizowanym na początku roku szkolnego - informowani są o szkolnym regulaminie oceniania, klasyfikowania, promowania, kryteriach oceniania zachowania, warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania, oraz o skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

6.4.                   Informacje, o których mowa w pkt 6.1., rodzice mogą otrzymać od nauczyciela, od swojego dziecka lub uzyskać z lektury „Przedmiotowego systemu oceniania”.

 

Jawność ocen. Wgląd do prac kontrolnych

7.1.           Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów).

7.2.           Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia są udostępniane do wglądu uczniowi lub jego rodzicom na zasadach określonych przez nauczycieli.

7.3.           Na wniosek ucznia lub jego rodziców nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

 

Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia

8.1.           Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, obniżyć wymagania edukacyjne, o których mowa w pkt. 6.1., w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.

8.2.           Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, muzyki i plastyki - jeżeli nie są one zajęciami kierunkowymi - należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

 

Zwolnienie z  wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej

9.1.           W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony na czas określony z zajęć wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej.

9.2.           Decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć wychowania fizycznego podejmuje dyrektor szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza, wskazując jednocześnie, po uzgodnieniu z rodzicami ucznia, formę zwolnienia z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej.

9.3.           W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć  wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się: „zwolniony", zamiast oceny klasyfikacyjnej.

 

 

Zwolnienie  z obowiązku nauki drugiego języka

10.1.       Uczeń, na podstawie stosownego zaświadczenia, może być zwolniony z obowiązku nauki drugiego języka.

10.2.       Decyzję o zwolnieniu ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z obowiązku nauki drugiego języka podejmuje dyrektor szkoły na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b Ustawy o systemie oświaty, wskazując jednocześnie, po uzgodnieniu z rodzicami ucznia, formę zwolnienia z lekcji.

10.3.       W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.

10.4.       W przypadku zwolnienia ucznia z obowiązku nauki drugiego języka w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się: „zwolniony", zamiast oceny klasyfikacyjnej.

Sprawdzian wiadomości i umiejętności

11.1.   Gdy uczeń lub jego rodzice (opiekunowie prawni) zgłoszą zastrzeżenia do dyrektora szkoły uznając, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję do przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

11.2.       W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustala roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych.

11.3.       Termin sprawdzianu uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

11.4.       W skład komisji wchodzą:

a)        dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze - jako przewodniczący komisji,

b)       nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,

c)       dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego samego typu, prowadzący takie same zajęcia edukacyjne.

11.5.       Nauczyciel, o którym mowa w ust. 11.4.b, może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.

11.6.       Ustalona przez komisję roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna, z wyjątkiem niedostatecznej rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem pkt 15.1.

11.7.       Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:

1)       w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:

a)        skład komisji,

b)       termin sprawdzianu,

c)       zadania (pytania) sprawdzające,

d)       wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę.

Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

11.8.       Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.

11.9.       Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

11.10.  Przepisy ust. 11.1.-11.9. stosuje się odpowiednio w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych uzyskanej w wyniku egzaminu poprawkowego, z tym że termin do zgłoszenia zastrzeżeń wynosi 5 dni od dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego. W tym przypadku, ocena ustalona przez komisję jest ostateczna.

 

Egzamin klasyfikacyjny

12.1.           Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.

12.2        Uczeń nieklasyfikowany po I semestrze z przyczyn usprawiedliwionych jest zobowiązany przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych nie później niż na miesiąc przed końcem II semestru.

12.3        Uczeń nieklasyfikowany po I semestrze z przyczyn nieusprawiedliwionych jest zobowiązany przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych nie później niż do ostatniego dnia nauki przed feriami zimowymi.

12.4.       Uczeń nieklasyfikowany po I semestrze nauki, który nie wystąpił z wnioskiem o egzaminy klasyfikacyjne do dnia konferencji klasyfikacyjnej za I semestr otrzymuje oceny niedostateczne z przedmiotów z których był nieklasyfikowany.

12.5.       Uczeń nieklasyfikowany po II semestrze z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.

12.6.       Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego po II semestrze z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej lub na wniosek jego rodziców Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.

12.5.       Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący na podstawie odrębnych przepisów: indywidualny tok nauki lub program nauki oraz uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą, uczeń uzupełniający różnice programowe po zmianie szkoły.

12.6.       W czasie egzaminu klasyfikacyjnego mogą być obecni - w charakterze obserwatorów - rodzice (prawni opiekunowie) ucznia.

12.7.       Ocena ustalona w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego jest oceną klasyfikacyjną ucznia.

 

Tryb przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego

13.1.       Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel danych zajęć edukacyjnych w obecności wskazanego przez dyrektora szkoły nauczyciela tych samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.

13.2.       Egzamin składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, techniki, technologii informacyjnej oraz wychowania fizycznego, z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę ćwiczeń praktycznych.

13.3.       Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności:

a.       imiona i nazwiska nauczycieli, o których mowa w pkt 13.1.;

b.      termin egzaminu klasyfikacyjnego;

c.      zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne;

d.      wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.

Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

13.4.       Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza dyrektor szkoły w porozumieniu z uczniem, jego rodzicami i nauczycielem danego przedmiotu na zasadach określonych w punkcie 12 nie później niż do ostatniego dnia roku szkolnego.

13.5.       Uczeń, który z przyczyn losowych (usprawiedliwionych) nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, określonym przez dyrektora szkoły.

13.6.       Uczeń, który nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego z przyczyn nieusprawiedliwionych, otrzymuje ocenę niedostateczną.

 

Warunki promocji

14.1        Uczeń, który otrzymał oceny klasyfikacyjne roczne pozytywne ze wszystkich przedmiotów objętych planem nauczania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej bądź kończy szkołę z zastrzeżeniem pkt 14.3 i 14.4.

14.2.       Uczeń, który nie spełnił warunku, o którym mowa w pkt 14.1., powtarza klasę.

14.3.       Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy wyższej bądź nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.

14.4.       Uczeń, któremu po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej lub nie kończy szkoły.

14.5.       W przypadku nieotrzymania promocji po raz drugi w tej samej klasie dyrektor szkoły występuje do Rady Pedagogicznej z wnioskiem o skreślenie z listy uczniów za rażące niewywiązywanie się z obowiązków ucznia, co stanowi naruszenie § 32. Ust. 10 pkt a. Statutu szkoły.

14.6.       Wyniki klasyfikacji zatwierdza Rada Pedagogiczna w formie uchwały.

 

Egzamin poprawkowy

15.1.            Uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.

 

Tryb przeprowadzania egzaminu poprawkowego

16.1.       Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz części ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki, technologii informacyjnej, techniki oraz wychowania fizycznego, z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę zadań praktycznych.

16.2.       Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły nie później niż do końca września.

16.3.       Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:

1) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze - jako przewodniczący komisji,

2) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne - jako egzaminujący,

3) nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne - jako członek komisji.

16.4.       Nauczyciel, o którym mowa w pkt 16.3. ppkt 2, może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje jako osobę egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.

16.5.       Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający:

1) skład komisji,

2) termin egzaminu poprawkowego,

3) pytania egzaminacyjne,

4) wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę.

Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

16.6.       Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły, nie później niż do końca września.

16.7.       Uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, traci prawo zdawania egzaminu poprawkowego.

16.8.       Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) i powtarza klasę (semestr).

 

 

Rozdział II

Ocena z zachowania

 

17.1.  Śródroczna i roczna ocena z zachowania uwzględnia stopień respektowania zasad współżycia społecznego i norm etycznych, oraz:

a)      wywiązywanie się z obowiązków ucznia,

b)     postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej,

c)     dbałość o honor i tradycje szkoły,

d)     dbałość o piękno mowy ojczystej,

e)     dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,

f)      godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

g)     okazywanie szacunku innym osobom.

17.2.  Śródroczną i roczną ocenę z zachowania ustala się według skali:

-         wzorowe,

-         bardzo dobre,

-         dobre,

-         poprawne,

-         nieodpowiednie,

-         naganne.

17.3.  Ocenę z zachowania ustala się w okresach klasyfikacji.

17.4.  Ocena z zachowania nie ma wpływu na:

a)      oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych,

b)     promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.

Z zastrzeżeniem pkt 14.3 i 14.4.

17.5.   Śródroczne i roczne oceny z zachowania ustala wychowawca po konsultacji z uczniem, zespołem klasowym i innymi nauczycielami w tygodniu poprzedzającym konferencję klasyfikacyjną.

17.6. Ustalona przez wychowawcę ocena z zachowania jest ostateczna z uwzględnieniem punktu 17.7.

17.7. Jeżeli uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) nie zgadzają się z roczną oceną wystawioną przez wychowawcę, gdyż została ona ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącego trybu jej ustalania, mogą zgłosić swoje zastrzeżenia do dyrektora szkoły w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć edukacyjnych.

17.8. W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena z zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję która ustala roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

17.9.  W skład komisji wchodzą:

-         dyrektor szkoły lub nauczyciel zajmujący inne stanowisko kierownicze w tej szkole jako przewodniczący komisji,

-         wychowawca klasy,

-         wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,

-         pedagog, jeżeli jest zatrudniony,

-         psycholog, jeżeli jest zatrudniony,

-         przedstawiciel samorządu uczniowskiego,

-         przedstawiciel rady rodziców.

Przewodniczący komisji ustala termin posiedzenia nie później niż do końca roku szkolnego.

17.10.  Z postępowania komisji sporządza się protokół zawierający:

-         skład komisji,

-         termin posiedzenia komisji,

-         wynik głosowania,

-         ustaloną ocenę z zachowania wraz z uzasadnieniem.

Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

17.11.  Ustalona przez komisję ocena jest ostateczna.

17.12.  Zachowanie dobre jest oceną wyjściową.

17.13.  Czynniki determinujące ocenę z zachowania:

a)      pozytywne:

-         przestrzeganie regulaminu szkoły,

-         pomoc w nauce koleżankom i kolegom,

-         reprezentowanie szkoły na zewnątrz i prace w środowisku pozaszkolnym,

-         wykonywanie prac na rzecz szkoły po lekcjach,

-         godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

-         zdecydowana poprawa zachowania w drugim semestrze roku szkolnego,

b)     negatywne:

-         nieusprawiedliwiona absencja na zajęciach obowiązkowych,

-         szkodliwy wpływ na środowisko szkolne, np. palenie papierosów na terenie szkoły,

-         częste spóźnianie się na zajęcia szkolne,

-         zastrzeżenia do kultury osobistej ucznia zgłaszane przez nauczycieli i innych pracowników szkoły,

-         uwagi dotyczące niewłaściwego zachowania się ucznia poza szkołą (np. na wycieczce szkolnej).

18.   Kryteria oceny z zachowania.

Ocenę WZOROWĄ otrzymuje uczeń, który nie przekroczył liczby 5 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze oraz:

-         jest aktywny w klasie, na terenie szkoły i poza nią,

-         cechuje się wysokim poziomem kultury osobistej,

-         bierze udział w konkursach, olimpiadach,

-         we wszystkich punktach przestrzega szkolnego regulaminu,

-         jest wzorem dla innych uczniów,

-         spełnia inne wymagania zawarte w § 17.9 a.

Ocenę BARDZO DOBRĄ otrzymuje uczeń, który nie przekroczył liczby 10 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze oraz:

-         przestrzega zasad szkolnego regulaminu,

-         dba o rozwój własnych zainteresowań,

-         jest aktywny w klasie, na terenie szkoły i poza nią,

-         wykazuje godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

-         spełnia inne wymagania zawarte w § 17.9 a.

Ocenę DOBRĄ otrzymuje uczeń, który nie przekroczył liczby 20 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze oraz:

-         nie stwarza poważnych problemów wychowawczych,

-         wobec którego nie ma istotnych uwag dotyczących niewłaściwego zachowania ucznia na terenie szkoły i poza nią.

Ocenę POPRAWNĄ otrzymuje uczeń, który nie przekroczył liczby 30 godzin nieusprawiedliwionych w ciągu roku szkolnego oraz:

-         nie troszczy się o rozwój własnych zainteresowań,

-         ma niewłaściwy stosunek do obowiązków szkolnych,

-         u którego obserwuje się inne czynniki negatywne wymienione w § 17.9b.

Ocenę NIEODPOWIEDNIĄ otrzymuje uczeń, który nie przekroczył liczby 40 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze oraz:

-         nie przestrzega zasad regulaminu szkolnego,

-         nie poprawił zachowania w stosunku do okresu poprzedniego,

-         u którego obserwuje się inne czynniki negatywne wymienione w § 17.9b.

Ocenę NAGANNĄ otrzymuje uczeń, który  przekroczył liczbę 40 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze oraz:

-         notorycznie narusza zasady regulaminu szkolnego,

-         lekceważy zasady współżycia społecznego,

-         wszedł w konflikt z prawem,

-         wobec którego zastosowane przez szkołę, dom rodzinny i organizacje uczniowskie środki wychowawcze nie odnoszą skutku,

-         nie podejmuje prób poprawy swego zachowania,

-         u którego obserwuje się inne czynniki negatywne wymienione w § 17.9b.

19    W stosunku do ucznia który opuścił z przyczyn nieusprawiedliwionych ponad 40 godzin lekcyjnych wychowawca klasy może wystąpić do Dyrektora Szkoły o udzielenie kary dyscyplinarnej w formie nagany.

20    Uczeń, który opuścił określoną w punkcie 18. liczbę godzin i w terminie nie usprawiedliwił nieobecności nie ma prawa starać się o wyższą niż przewidywana ocenę z zachowania. Pozostali uczniowie mogą starać się o wyższą niż przewidywana ocenę z zachowania po ustaleniu z wychowawcą warunków jej uzyskania.

21    Ocena z zachowania wystawiona w drugim semestrze roku szkolnego zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 18 może być wyższa od Oceny wystawionej w pierwszym semestrze o conajwyżej dwie oceny w skali ustalonej w punkcie 17.2

 

R O Z D Z I A Ł   III

Postanowienia końcowe

 

21      Od ocen wystawionych zgodnie z postanowieniem niniejszego regulaminu nie przysługuje  odwołanie.

22      Wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów, kryteria ocen z przedmiotów i oceny z zachowania ustalają zespoły metodyczne.

23      Wymagania, o których mowa w punktach 3.5.a i 3.5.j, ustalają dla poszczególnych zajęć edukacyjnych zespoły przedmiotowe.

24. Z propozycjami kryteriów, o których mowa w punkcie 18. mogą wystąpić: zespół wychowawczy, zespół przedmiotowy i samorząd uczniowski.

25. Załącznikiem do niniejszego regulaminu jest „Przedmiotowy system oceniania” w skład  którego wchodzą:

a)      Zasady oceniania na zajęciach edukacyjnych.

b)     Zasady wystawiania śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej.

c)     Ogólne kryteria uzyskiwania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych.

d)     Rozkłady materiałów z poszczególnych przedmiotów wraz z uszczegółowieniem zapisów dokumentów wymienionych w punktach a, b, c.

26. Przedmiotowy system oceniania przechowuje zastępca dyrektora i jest do wglądu dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców.

27. Termin „rodzice ucznia" należy rozumieć jako „rodzice lub opiekunowie prawni ucznia".

 

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 44.

Szkoła używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

§ 45.

Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

§ 46.

Zasady prowadzenia przez Szkołę gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.

 

 

 

X. ZMIANY  STATUTU

 

§ 47.

1.      Propozycje zmian do statutu zgłaszać mogą: dyrektor, rada pedagogiczna, rada rodziców, zarząd samorządu uczniowskiego.

2.      Zmiany w statucie szkoły uchwala Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących po zasięgnięciu opinii pozostałych organów szkoły.

 

§ 48.

 

Wszyscy pracownicy Zespołu, rodzice i uczniowie zostają zapoznani z postanowieniami niniejszego Statutu:

 

1.        nauczyciele na posiedzeniu Rady Pedagogicznej

2.        pracownicy nie będący nauczycielami – na zebraniu pracowniczym

3.        rodzice – na pierwszym zebraniu klasowym przez wychowawcę klasy

4.        uczniowie – na pierwszej w danym roku szkolnym godzinie wychowawczej

 

§ 49.

Statut liceum znajduje się w bibliotece szkolnej i jest udostępniany na życzenie wszystkich zainteresowanych stron.

 

§ 50.

Statut III Liceum Ogólnokształcącego obowiązuje na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej nr 207/LO/06 z dnia 9 listopada 2006 roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Cornik

Data wprowadzenia: 2008-09-16

Wyświetleń: 259

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Cornik, dnia: 2007-11-21
Edycja dokumentu: Ewa Cornik, dnia: 2008-09-16
Edycja dokumentu: Ewa Cornik, dnia: 2008-09-16
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK